torsdag 14 augusti 2008

Fyra nyanser av vatten

Igår var jag, Cristian och Joel ute och fotade lite. Tanken var att göra lite lightpainting. Trots att jag samma dag påpekat vikten av förberedelser så glömmer jag en del utrustning hemma och tar inte alls med mig något ätbart. Vart därför inte riktigt som tänkt och hungern var påtaglig efter någon timme.
Ja så kan det gå. Det blev några bilder i alla fall trots dålig förberedelse

_DSC1454
Placerade en blixt i paraplyet som avfyrades trådlöst genom Nikon CLS


_DSC1419
Endast befintligt ljus. Färgerna kommer från den inställda vitbalansen och en del efterbehandling


_DSC1424
Belyste vattenfallen lite extra med hjälp av en ficklampa


_DSC1439
Befintligt ljus på vattenfallet, Cristian är belyst med ficklampa. Ljusstrålen från ficklampan syns komma in vid högra knäet.

3 kommentarer:

Peter Bengtsson sa...

Det blev ju sjukt grymt =). Men du måste ju göra det med färger med

Jospos sa...

oerhört vackert måste jag säga du gjort vattenfallen. Mystik, liv och kanske till och med lite romantik i det kalla skenet.

Mikael sa...

Jadu, kanske lite romantik i bilden. Va nån som nämnde Svanprinsessan till dessa bilder - kanske skulle varit en svan med vid laxtrappan =)