torsdag 21 augusti 2008

Vart finns motiven?

Imorgon reser jag till Skellefteå för att fota ännu ett bröllop, känns riktigt roligt! Blir första gången jag är i Skellefteå faktiskt.

En sak jag kom att tänka på när det gäller bröllop, är att motivet egentligen är rätt enkelt. Jag behöver inte leta efter motiv - för vid bröllopsfoton så är ju brudparet, och kanske framförallt bruden, det självklara motivet.

Vid andra tillfällen får jag lägga desto mer energi på att hitta motiv. Vad kan jag fota hemma i lägenheten? På stan? I skogen?
Inspirationen finns där, men vart är motiven?

Kan kännas som jag stirrar mig blind efter motiv, men plötsligt, så finns det där. Det finns en bild i duschen, bakom gardinen, i sjön och fotbollsmålet.

_DSC8008

DSC_0026 II

DSC_0022

DSC_0257 II

1 kommentar:

Anonym sa...

Duschbilden är så himla snygg!