måndag 4 augusti 2008

Lightpainting

Vi går onekligen mot mörkare tider vilket kan upplevas negativt. Själv ser jag nya möjligheter med fotograferandet.
Förra året vid den här tiden ungefär upptäckte jag en fototeknik som kallas lightpainting på siten Lost America. Att måla bilder med ljus helt enkelt. Tekniken går ut på att tillsätta ljus, gärna i varierande färg, på en annars mörk scen. På nedanstående bilder har jag använt mig av en handhållen blixt med några färgade filter. Slutartiderna varierar mellan 40 sekunder och 2 minuter. Bilderna är tagna mellan augusti förra året och januari i år.
DSC_0011 III
Stridsvagn i Dagsådalen

DSC_0010 II
Tågvagnar i Lugnvik

DSC_0011 II
Ventilationsschakt i Brattåsen

_DSC0008
Skotare på hygge

_DSC0010
Konststigen i Torvalla

3 kommentarer:

Lisa Ä sa...

Så galet snyggt!! Vilken stämning det är i bilderna!

Mikael sa...

Kul att höra Lisa, uppskattas!

Henrik Tidelius sa...

jättebra!! härligt att du delar med dig hur du gör också,,, kanonläckert,, jag har en engelsk sida,, ska abosolut länka till lostamerica
www.colorful-energy-art.com