måndag 25 januari 2010

Fortsättning på äpplet

Ja, som några kanske förstod av förra inlägget så har jag påbörjat en konvertering till Mac. Ett inte helt självklart beslut med både för- och nackdelar.
Datorn som jag har köpt är en Macbook Pro 13" med 2,53 GHz dualcore processor samt 4 Gb ram.

Valet att köpa Mac berodde främst på behovet flexibilitet, dvs. att kunna ta med mig datorn. En annan viktig faktor är hur en Mac använder arbetsminnet där det går otroligt mycket smidigare att organisera bilder i de program jag använder. När det kommer till processorkrävande bildbehandling så är fortfarande min PC snabbare däremot.

Nu återstår bara att lära mig tänka Mac och därefter bestämma mig för i vilken utsträckning jag skall använda denna dator och vad jag även i fortsättningen kommer att använda PC:n till.

Inga kommentarer: